Komerční banka v prvním pololetí 2007 dále vylepšila výnosy a zisk
6. 8. 2007 – 5:23 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Komerční banka dnes oznámila konsolidované finanční výsledky podle IFRS (Mezinárodní standardy finančního výkaznictví) za první pololetí 2007. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2006 Skupina KB zvýšila čistý zisk o 9,8 % na 5 289 milionů Kč.
Ke zvýšení největším dílem přispěla akvizice Modré pyramidy v říjnu 2006, ale Skupina těžila rovněž z růstu čistých úrokových výnosů a úspěšného vývoje finančních trhů. K úspěchu přispěl také pokles nákladů rizika. Skupina KB dokázala udržet vynikající úroveň provozní efektivity, která, vyjádřena poměrem nákladů a výnosů, dosáhla 45,5 %. Provozní zisk vzrostl o 10,9 % na 7 847 milionů Kč.
Obchodní výsledky
Vývoj v prvním pololetí byl v souladu se strategickými záměry Komerční banky. Skupina KB byla úspěšná při zvyšování počtu svých klientů. Celkový počet klientů samotné Komerční banky se zvýšil o 60 tisíc na 1,54 milionu. Z toho 1,26 milionu, tedy o 5 % více než v červnu loňského roku, byli občané. Modrá pyramida stavební spořitelna obsluhovala 783 tisíc klientů a počet účastníků penzijního připojištění Penzijního fondu KB vzrostl na 448 tisíc. Společnost spotřebitelského financování ESSOX registrovala 161 tisíc aktivních klientů.
Portfolio produktů se rozšířilo ve druhém čtvrtletí o novinky, které umožní přizpůsobit širokou nabídku Skupiny KB individuálním potřebám jednotlivých klientů. Flexibilní hypotéka umožňuje měnit nebo odložit měsíční splátky. Klienti KB si mohou sami navrhnout vlastní design karty díky novému produktu Mojekarta. Nový balíček Efekt Start nabízí jednoduchou správu firemních financí začínajícím podnikatelům. Komerční banka začala nabízet kartu Diners Club Corporate Card, určenou hlavně pro podniky, jejichž zaměstnanci často cestují. Velkému zájmu klientů se těší nové internetové stránky www.G2.cz určené mladým lidem. Rozšířena byla také nabídka podílových fondů, a to o zajištěný fond KB Ametyst, KB Kapitál fondy pro podniky a municipality a fondy SGAM pro investice do indických akcií a dolarového peněžního trhu.
Komerční banka rozšířila funkce internetového bankovnictví Mojebanka, a odpověděla tím na stále rostoucí popularitu kanálů přímého bankovnictví u klientů. Vylepšení například umožňuje snadné investování do podílových fondů, klienti mohou nově získávat výpisy k účtům a debetním i kreditním kartám online, zjednodušilo se zřizování a úpravy přímého inkasa.
Na konci června 2007 využívalo 57 % klientů alespoň jeden kanál přímého bankovnictví, jako je Mojebanka na internetu, telefonní Expresní linka nebo Mobilní banka prostřednictvím mobilního telefonu. Celkový počet aktivních produktů přímého bankovnictví vzrostl o 10 % a překročil 1,2 milionu. Ani růst počtu platebních karet nepolevil. Klienti používali skoro 187 tisíc kreditních karet, což znamená meziroční zvýšení o 25 %. Z tohoto čísla 140 tisíc kreditních karet vydala banka občanům.
Úspěšný rozvoj úvěrových aktivit byl podpořen celkovým ekonomickým vývojem, ale ovlivnilo jej i očekávání zvýšení úrokových sazeb. V segmentu občanů stoupl objem hypoték o 31 % na 64,7 miliardy Kč. Komerční banka zavedla v prvním pololetí několik změn v organizaci distribuční sítě, které hypotéku učiní dostupnější. Pro prodej hypoték bylo vyškoleno na 1 200 bankovních poradců. Objem standardních a překlenovacích úvěrů Modré pyramidy se zvýšil o 29,5 % na 27,7 miliardy Kč. Spotřebitelské půjčky poskytnuté KB a společností ESSOX vzrostly o 23 % a dosáhly 21,1 miliardy Kč.
Také růst objemu úvěrů klientům – podnikatelům byl výrazný, meziročně o 16 %. Úvěry malým podnikům a podnikatelům stouply o 22 % na 12,9 miliardy Kč. Úvěry středním a velkým podnikům, které poskytuje KB a na Slovensku Komerční banka Bratislava, vzrostly o 15 % na 153,5 miliardy Kč. Objem faktoringových pohledávek společnosti Factoring KB se zvýšil o 17 % na 2,9 miliardy Kč.
Úspěšné byly rovněž celkové prodeje produktů dalších společností Skupiny KB. Objem nových úvěrů poskytnutých společností ESSOX byl o 21 % vyšší než v prvním pololetí 2006 a dosáhl 1,9 miliardy Kč. Faktoringový obrat společnosti Factoring KB stoupl o 7 % na bezmála 8,6 miliardy Kč. Rovněž nové prodeje podílových fondů SGAM se meziročně zvýšily o 66 % na 0,7 miliardy Kč a aktiva v nové rodině KB fondů přesáhly na konci června, 4 měsíce po svém uvedení na trh, jednu miliardu Kč.