Internetové srovnávače zboží snižují ceny. Prodejcům to vadí
27. 3. 2012 – 20:27 | Věda a technika | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Porovnávání cen zboží prostřednictvím internetu začíná být pro některé společnosti přítěží, srovnávací portály totiž umožňují získat přehled o cenách konkrétních výrobků nebo služeb a tím nutí prodejce zlevňovat. Media Journal o tom informoval v úterý.
„Některého z porovnávačů využily v loňském roce přibližně dvě třetiny nakupujících na internetu. Zákazníci oceňují hlavně možnost vyhledávat podle mnoha parametrů v desítkách obchodů na jednom místě,“ uvedl Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci a dodal, že zákazníci v současnosti kladou velký důraz především na cenu, ale ve stále větší míře očekávají i kvalitní služby. „Porovnávače se tomu přizpůsobují, více si hlídají pravdivost uvedených údajů a implementují také nejrůznější mechanismy kontroly obchodů,“ zakončil Vetyška.
Některým společnostem způsob prodeje prostřednictvím srovnávacích serverů komplikuje jejich obchodní strategii. Nejsou totiž schopny konkurovat například cenou. Platí to především pro firmy, které nabízí produkty za vyšší cenu, případně mají příliš složité produktové portfolio.
„V našem oboru se dokonce objevují první pojišťovny, které chtějí své produkty z porovnávačů stáhnout, což se u zákazníků nemusí setkat s pochopením,“ uvedl Pavel Ronovský, ředitel internetového porovnávače pojistných produktů ČeskéPojištění.cz.
Spolupráci s porovnávači naopak vítají menší prodejci. „Menším e-shopům mohou porovnávače přivádět drtivou většinu zákazníků,“ uvedla Veronika Rejžková ze společnosti HyperMedia.
-Jan Soukup | MED