Internetové aukce se staly oblíbeným marketingovým nástrojem firem

19. 1. 2010 – 8:49 | Věda a technika | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

Internetové aukce se staly oblíbeným marketingovým nástrojem firem
Internetové aukce v Česku, Foto: SXC | zdroj: NašePeníze.cz

Internetové aukce se obzvláště v době ekonomické recese staly oblíbeným místem pro výhodné nákupy. Velká základna potenciálních zákazníků přitáhla k aukcím i firmy. Využívají je jako další prodejní kanál.


Dražby v internetových aukcích se i v Česku stávají stále oblíbenější formou nakupování. Největší český aukční server Aukro.cz registroval na konci roku přes 1,5 milionu ­uživatelů, další desítky tisíc lidí využívají menší konkurenční služby. Stovky tisíc uživatelů tvoří natolik ­silnou skupinu potenciálních zá­­kazníků, že k on-line aukcím přitáhly i firmy. Ty využívají dražby na webu většinou jako další, doplňkový ­prodejní kanál. Například na největším českém aukčním portálu Aukro.cz podle mluvčí Lenky Hanušové aktuálně působí zhruba čtyři tisíce profe­sionálních obchodníků. „Aukro ­vy­užívají nejen firmy, které už na ­internetu působí, ale i tradiční ­kamenné obchody,“ tvrdí Lenka Hanušová.

Obchod na Aukru

Kvůli zvýšení atraktivity aukce zavádějí i možnost zřídit si na jejich portálu přímo vlastní firemní e-shop. V Česku s touto službou přišlo jako první Aukro.cz v dubnu loňského roku. Novinka se setkala s dobrým ohlasem. „Firemní uživatelé vystavili v Aukro shopech od počátku fungování služby do konce loňského listopadu téměř 300 tisíc předmětů,“ konstatuje Hanušová. Celkem se podle ní za několik měsíců přes tyto shopy prodalo zhruba půl milionů položek v celkové ceně 60 milionů korun.

Prodej přes internetové aukce však většina společností využívá jenom jako doplněk. „Aukro je jedna z našich odbytových cest. Své zboží nabízíme ještě přes vlastní internetové obchody a kamennou prodejnu,“ potvrzuje Jan Pokorný ze společnosti Superdiskont. Miroslav Brož ze společnosti RTU, která na Aukru rovněž prodává, považuje internetové aukce především za vhodný marketingový kanál. „Náš shop vlastně neplní funkci obchodu. ­Využíváme jej hlavně k propagaci,“ ­vysvětluje Brož.

Tam, kde se točí peníze

A jaké jsou vlastně výhody prodeje zboží přes internetové aukce? Vedle velké kupní síly 1,5milionové ­„základny“ uživatelů je to podle Lenky Hanušové i úspora nákladů. „Firmy nemusejí zakládat a pro­vozovat vlastní e-shop.

Kam dál?
-
eBay jde do Česka, vyzve české aukce i e-shopy
- Internetové aukce: Na českém webu se draží miliardy


Více na Profit.cz

Kurzy

Kurzovní lístek: 23.11.2024 Exchange s.r.o.

EUR 25,230 25,310
USD 24,250 24,370
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články