Home Credit posílil v prvním čtvrtletí pozici na trhu

27. 5. 2009 – 19:48 | Tiskové zprávy | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

Home Credit posílil v prvním čtvrtletí pozici na trhu
FOTO: Home Credit | zdroj: NašePeníze.cz

Bezmála dvě miliardy korun poskytl Home Credit, jeden z lídrů spotřebitelského financování u nás, českým spotřebitelům v prvním čtvrtletí roku 2009. Splátkový prodej, poskytování spotřebitelských auto úvěrů, hotovostních úvěrů a platby kreditními i úvěrovými kartami tak zajistily společnosti významné posílení tržní pozice. V porovnání objemu poskytnuté jistiny členských společností České leasingové a finanční asociace (ČLFA) za první čtvrtletí roků 2008 a 2009 se Home Credit posunul z pátého na třetí místo. A to i přesto, že pokračoval pokles české ekonomiky, včetně celého trhu nebankovního spotřebitelského financování (o 17 %). Za první tři měsíce loňského roku financoval Home Credit nákupy v hodnotě 2,4 miliardy korun, což je o necelých 16 % více než letos.


„Home Credit dokazuje i v době ekonomické recese svoji stabilitu výrazným posílením pozice na trhu nebankovního spotřebitelského financování. Tento postup je výsledkem včasné a správné reakce na nástup krize v druhé polovině loňského roku. Obchodní výsledky pak v zásadě kopírují pokles české ekonomiky. Spotřebitelé mají obavy z propouštění, větší investice odkládají na lepší časy, proto je objem poskytnutých peněz nižší,“ říká Erich Čomor, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Home Credit, a.s.

- Zájem o pojištění splácení úvěru stále roste
- Půjčky a úvěry: Neplatíte dluhy? Připravte se na popularitu!
- Úvěry a půjčky: Nemáte na splátky? Jednejte s bankou!

V prvním čtvrtletí objemově nejvíce rostly kreditní karty. V tomto segmentu zaznamenal Home Credit oproti lednu až březnu 2008 téměř 38% růst. Velký podíl na tom mají co-brandové Premia karty. Jejich držitelé velice brzo porozuměli výhodám, které z používání těchto kreditních karet plynou a začali je používat i pro běžné nákupy. Objem poskytnutých peněz na starších revolvingových kartách vzrostl o více než 5 %.

Financovat nákup nového i ojetého auta s Home Creditem už je možné na přibližně 200 obchodních místech. Průměrná výše jednoho auto úvěru dosáhla v prvním čtvrtletí roku 124 tisíc korun. Obezřetný přístup klientů se odrazil v zájmu o pojištění k úvěrovým produktům. Zatímco před nástupem ekonomické recese je klienti žádali jen zřídka, v prvním kvartálu 2009 uzavírá nějaký druh pojištění zhruba každý třetí klient. Podíl klientů, kteří nezaplatili dvě a více měsíčních splátek, se ve srovnání s loňským zářím zvýšil o několik desetin procenta. Objem nesplácených úvěrů se v celkovém portfoliu stoupl mírně nad pět procent.

Důslednost Home Creditu při prověřování žádostí o úvěr se projevila u splátkového prodeje a hotovostních půjček, kde zaznamenala společnost oproti loňsku pokles o 43 %, resp. 29 %. Češi v době krize nákup nových věcí odkládají na lepší časy a raději opravují ty starší. Na splátky si lidé mnohem více začali pořizovat nářadí pro kutily, zahradnické nástroje a stavebniny.

Kurzy

Kurzovní lístek: 23.11.2024 Exchange s.r.o.

EUR 25,230 25,310
USD 24,250 24,370
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články