Ford: Automobilka Volvo není na prodej
31. 5. 2007 – 6:00 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Automobilka Ford Motor v úterý uvedla že nejedná s žádnou stranou o prodeji švédské divize Volvo nicméně zvažuje své resortní strategické možnosti. Ford nejedná s BMW nebo jinou společností ohledně prodeje Volvo Car Corp, uvedl mluvčí automobilky J. Gardiner a utlumil mediální rozruch ohledně zájmu německé automobilky BMW AG.
Gardiner nepopřel že Ford posledních 12 měsíců zvažoval finanční situaci a vstup strategického partnera ale odmítl že by se jednalo o Volvo.
Na začátku letošního roku i BMW signalizovala zájem o luxusní automobilku Volvo který ale postupem času vychladl.
Ford zvažuje několik scénářů jak se dostat z provozních a strukturálních potíží které vedly v roce 2006 ke ztrátě $12,6 miliardy. Poté co se automobilka dostala do potíží vypustila americká média spekulaci o tom, že by Ford mohl prodat všechny zbývající luxusní značky Volvo, Jaguar a Land Rover které nakoupil v roce 1999 za $6,5 mld.
Ford Motor už prodal v březnu 2005 Aston Martini konsorciu britských automobilových veteránů za $848 mil. Akcie zareagovaly v úterním obchodování na zprávy poklesem o 0,6% na $8,40.
Název Volvo je z latiny a znamená „Valím se“ (I roll). Dříve než se ozdobila prvním automobilem Volvo v roce 1927, byla používána jako název obchodní značky pro kuličková ložiska. Symbol pro automobily Volvo byl původně znak pro železo – kruh s šípem napříč. Myšlenkou bylo asociovat švédskou ocel, dobře známou pro její trvanlivost. Od té doby je symbol železa synonymem pro Volvo po celém světě.
[ Zdroj: iq-trade.eu ]