First minute zájezdy mají zachránit cestovní kanceláře, jaké jsou nabídky?

5. 1. 2010 – 2:53 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

First minute zájezdy mají zachránit cestovní kanceláře, jaké jsou nabídky?
First minute vystřídá Last minute, Foto: SXC | zdroj: NašePeníze.cz

Po loňském krizovém roce se letos cestovní kanceláře snaží klienty nalákat mnoha novými speciálními pobídkami. Zdárný prodej zájezdů \"na první chvíli - First minute\" je z hlediska ekonomiky cestovních kanceláří zcela klíčový, jelikož například uplynulou sezon se prodalo formou First minute přibližně 800 tis. zájezdů tzn. 40% všech zájezdů.


Po loňské špatné krizové sezoně se letos snaží cestovní kanceláře podpořit co nejvyšší prodej zájezdů již na First minute celou řadou nových pobídek, například nabízí až 3 děti zdarma, nízké zálohy na rezervaci zájezdu, hodnotný dárek, slevy pro seniory, nově zvýšená věková hranice pro dítě zdarma ( někdy až do 18 let), slevy z katalogové ceny až 15%, polopenzi zdarma, transfer na letiště v ČR zdarma, fakultativní výlet zdarma apod.

Kolik ušetříte s First minute?

Celkově se dá říci, že cestovní kanceláře v rámci First minute poskytují slevu ze standartní ceny zájezdů v průměru cca 10%.

Důvodem obrovské snahy cestovních kanceláří v tomto období je snaha od začátku prodat základní množství zájezdů tak, aby pak měli větší jistotu a klid, že nasmlouvané kapacity v letních letoviscích a charterových letech naplní a nemusí se tak strachovat o zbytek sezony.

Především kapacity v charterových letadlech jsou navíc totiž často nasmlouvány pod 100% stornopoplatkem, takže se cestovní kanceláře musí snažit nasmlouvaná místa co nejrychleji prodat.

Cenově výhodný včasný nákup zájezdu je vhodný pro lidi, kteří mají na dovolenou určité požadavky, dokáží fixovat termín dovolené dlouho dopředu, chtějí ušetřit nebo si prostě jen chtějí vybrat to nejlepší z kompletní nabídky zájezdů.

Například rodiny s dětmi si tak mohou bezproblémů vybrat hotel s dětskými bazény či animátory nebo důchodci, kteří se již hůře pohybují, si mohou z kompletní nabídky vybrat hotel s výtahem v blízkosti pláže.

Náročnějším klientům zase bude například vyhovovat, že je k dispozici dostatek pokojů z výhledem na moře. Nehrozí totiž, že by byla nabídka zájezdů již probraná, takže si každý může vybrat přesně to, co mu vyhovuje.

Vloni se v České republice prodalo celkově přibližně 1,95 mil. zájezdů za 12 mld. Kč, což znamenalo kvůli loňské krizi meziroční pokles počtu prodaných zájezdů cca o 15% a tržeb o 20%. \"Cestovní kanceláře proto připravily pro letošní rok prakticky stejné množství kapacit jako se prodal v loňském roce tzn. cca 2 mil. zájezdů, neočekáváme tedy letos žádné významné nárusty či poklesy prodejů zájezdů, ale spíše stagnaci.\" Uvedl ke zprávě Tomio Okamura, mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA).

Z tohoto celkového počtu připravených zájezdů bude letos cca 20% leteckých a 80% pozemní dopravou.

V uplynulé sezoně bylo prodáno formou First minute téměř 40% všech letních zájezdů což znamená, že se formou First minute uplynulou sezonu prodalo téměř 800 tis. zájezdů. Důvodem zájmu o First minute jsou podle Okamury především vyšší nároky českých občanů, kteří tak chtějí mít větší jistotu, že si vyberou tu nejlepší dovolenou zároveň za výhodnou cenu se slevou.

First minute vystřídá Last minute

Nabídka zájezdů \"First minute\" bude trvat přibližně až do března. Od dubna již začíná běžný prodej zájezdů za standartní ceny.

Přibližně 3 týdny před datem odjezdu zájezdů pak začíná prodej zbylých zájezdů na tzv. Last minute, kdy mohou slevy dosahovat až 20% z původní ceny. Nevýhodou Last minute je podle Okamury ovšem omezená nabídka zájezdů, nejlepší či nejvhodnější zájezdy jsou již v drtivé většině dávno vyprodány.

Chorvatsko je stále nejpopulárnější

V letošním roce budou, stejně jako vloni, nejpopulárnějšími dovolenkovými destinacemi českých občanů Chorvatsko, Slovensko, Itálie, Řecko, Egypt, Španělsko, Tunisko, Rakousko, Francie, Bulharsko a Turecko. Stejně jako v uplynulých letech stráví také letos přibližně polovina Čechů svoji zahraniční dovolenou v jedné ze čtyřech hlavních destinací : v Chorvatsku, na Slovensku, v Itálii nebo v Řecku.

Kam dál?
- Dovolená: Kde najdete nejpřátelštější obyvatele
- Nejkrásnější a nejdražší hotelové pokoje světa jsou i v Česku
- Cestovní kanceláře musí nově zveřejňovat ceny dovolených včetně poplatků
- Cestovní kanceláře letos prodaly méně zájezdů, ceny ponechají stejné
- Pojištění: Pojistit lze i hezké počasí na dovole

Kurzy

Kurzovní lístek: 23.11.2024 Exchange s.r.o.

EUR 25,230 25,310
USD 24,250 24,370
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články