Firmy mohou získat finanční podporu na prezentaci v zahraničí
19. 1. 2010 – 5:21 | Podnikání | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Malí a střední podnikatelé mohou podporu z fondů EU využít k prezentaci svých výrobků či poskytovaných služeb na zahraničních veletrzích a výstavách.
Program Marketing, který je součástí Operačního programu Podnikání a inovace (OPPI), mezi podniky v aktuální výzvě rozdělí půl miliardy korun. „Dotace podpoří nejen samotnou účast na veletrhu či výstavě konané v zahraničí, ale také s ní spojenou tvorbu propagačních materiálů v cizích jazycích. Novinkou je možnost využít dotaci k dopravě vystavovaných exponátů na veletrh či výstavu, pokud ji zajistí externí dodavatel,“ přibližuje aktivity, které lze podpořit dotací z programu Marketing Alexandra Rudyšarová, pověřená generální ředitelka agentury CzechInvest.
Žádosti o dotace bude přijímat agentura CzechInvest od 1. března do 30. června 2010, už nyní však mohou podnikatelé konzultovat své připravované projekty buď v regionálních kancelářích CzechInvestu, nebo na centrále v Praze. Regionální kanceláře pomohou i se založením takzvaného master účtu, který je potřeba při spravování projektu v online aplikaci eAccount.
Šanci mají malé a střední firmy
O finanční podporu z programu Marketing se mohou ucházet malé a střední podniky s minimálně dvouletou historií a sídlem v České republice, mimo hlavní město Prahu. Pražské podniky se mohou do programu zapojit pouze v případě, že budou na veletrhu či výstavě prezentovat výrobky nebo služby své regionální pobočky. Minimální výše dotace na jeden projekt činí 300 tisíc korun, maximální hodnota není stanovena. Podpora z fondů EU bude poskytována ve výši 50 procent způsobilých výdajů – tedy nákladů, které byly vynaloženy v souvislosti s projektem.Kam dál?
- Firmy mohou od nového roku žádat dotace na informační systémy
- Firmy: Na rekonstrukce starých průmyslových, zemědělských či vojenských objektů získáte dotaci
- Zahraniční obchod byl v listopadu 2009 opět v přebytku
- Rejstřík firem