Firmy: 100 nejhodnotnějších značek světa stojí celkem dva biliony dolarů
30. 4. 2009 – 8:01 | Firmy | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Většina značek si i přes celosvětově složitou ekonomickou situaci udržela svoji hodnotu. Celková hodnota prvních 100 značek je 1,95 bilionu dolarů (oproti loňsku je nepatrný nárůst o 1,7%). Celosvětovou jedničkou je opět Google s hodnotou 100 miliard dolarů, Microsoft je druhý - 76,2 mld USD a Coca Cola postoupila poprvé na třetí stupeň s hodnotou 67,6 mld. USD.
- Nejobdivovanější firma v ČR je Škoda auto
- MPO uvolní v roce 2009 více peněz pro malé a střední podniky
- Jak založit s.r.o. - společnost s ručením omezeným
- Fincentrum bylo oceněno v rámci pražského kola Vodafone Firma roku 2008
Žebříček BrandZ Top 100 měří hodnotu značek v dolarech a tato výsledná hodnota je kombinací finanční hodnoty značky v kombinaci s marketingovým výzkumem jejích spotřebitelů a B2B uživatelů ze studie Millward Brown BrandZ - nejrozsáhlejší studie \"Brand Equity\" na světě.
\"V současné celosvětově nepříznivé ekonomické situaci, kdy hodnota mnoha společností neudržitelně klesá, se značka stává ještě důležitější než kdy před tím, protože může firmě pomoci přestát těžké a nestabilní časy,“ řekla CEO společnosti Millward Brown Optimor - Joanna Seddon. \"Ti, kdo nadále investují do budování značky, si zároveň budují lepší pozici pro její budoucí růst, v okamžiku, kdy se ekonomická situace začne zlepšovat, na rozdíl od těch značek, které tak nečiní, nebo tyto výdaje dokonce snižují.“
V letošním roce vstoupilo do elitní stovky celkem 15 nových značek. Pampers je nováčkem na stupni č. 31, následuje Nintendo (č.32) a Visa (č.36).
Na asijském konitnentu vládne značkám trojka firem China Mobile, ICBC, a Toyota. V Evropě ovládla přední místa firma Vodafone, Nokia a BMW. Amerika si drří na předních pozicích firmy které vedou celý žebříček a to Google, Microsoft i Coca-Cola.
Celý žebříček (zvětšíte kliknutím):
Z celého žebříčku je také možno odvodit několik základních ekonomických
trendů.
Hodnota - značkám, které představují dobrý poměr kvality a ceny, se daří dobře, přičemž kvalita i cena jsou stejně důležité. Například Wal-Mart si polepšil o 19%, ALDI (+49%) a Auchan (+48%). H&M s nárůstem o 8% je jedničkou v kategorii oblečení.
Dopřát si - lidé si dopřejí své malé neřesti a slabůstky, i když je jejich osobní nebo rodinný rozpočet napjatý. Značky jako MCDonald\'s (+34%), Marlboro (+33%) nebo Budweiser (+23%) si zatím stojí velmi dobře.
Domácnosti - značky, které jsou tradiční součástí našich domácností, také zaznamenaly silný růst a promítají se do našich nákupů - ať již obchodní domy, jako je Amazon (+85%) a Ebay (+16%), káva pro domácí přípravu: Nespresso (+27%) a Nescafe (+23%). Hraní elektronických her v domácnostech indikuje vzestup značky Nintendo, která se poprvé dostala do top 100, a to hned na 32. příčku.
Wireless - zvýšená obliba a dostupnost bezdrátových technologií a HW - jako je např. iPhone a Blackberry vedla k obrovskému nárůstu Telcosegmentu jako celku, a to právě díky zvýšené poptávce po datových službách. Vodafone poprvé vstoupil do první desítky s nárůstem o celých 45%.
Eileen Campbell - Globální ředitelka společnosti Millward Brown k pořadí
značek dodává: “Být jednou z nejhodnotnějších značek světa je obrovský
úspěch pro každou značku, a proto gratulujeme všem, které se v žebříčku
BrandZ Top 100 umístily. Zejména v době, kdy jsou marketingové rozpočty pod
drobnohledem může být identifikace hodnoty značky stimulem pro její další
úspěch.\"
Které firmy poskočili v žebříčku nejhodnotnějších firem světa?
Skokani roku:
Nováčci v žebříčku: