Finanční poradce má u českých rodin špatné jméno, mladé firmy bodují
13. 11. 2009 – 1:11 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Říjnový průzkum od agentury FastConnect, kterého se zúčastnilo přes tisíc respondentů, naznačuje, že si u nás finanční poradci nevybudovali příliš dobré renomé. Nejhorší vlastností poradců je, že se snaží vnutit „své“ produkty bez ohledu na klienta a jeho situaci. Vyjímkou mohou bý mladé a dravé společnosti, které musí nabídnout vyšší kvalitu.
Variací tohoto zlozvyku je, že poradci prodávají místo aby radili. Naopak nevíce si lidé váží toho, když je poradce vyslechne a nabídne různá řešení, jejichž klady i zápory objektivně vysvětlí. Pouze méně než třetina Čechů by si v otázkách svých financí nechala poradit od nezávislého odborníka – přednost dáváme zaměstnancům bank či radám rodiny a přátel.
Čtěte také:
- Fincentrum: Navzdory ekonomické recesi mají lidé zájem o služby finančních poradců
- OVB Allfinanz opustil klíčový manažer i s téměř stovkou finančních poradců
- Fincentrum: Poptávka po kvalitním finančním poradenství v době krize roste
- Finanční poradce: Mám si založit vlastní finančně poradenskou firmu?
- Finanční poradci sjednali v prvním pololetí 2009 finanční produkty v hodnotě 25 miliard Kč
Najít dobrého finančního poradce se zdá obtížné 61 % běžných lidí. Spokojených klientů finanční poradci nemají mnoho: služeb finančního poradce v současnosti využívá pouhých 10 % dospělých Čechů; 44 % mají minulou zkušenost, avšak v současnosti se o svých financích již neradí. Jedná se pravděpodobně o důsledek zklamání z dřívějších dob a špatně odvedené práce.
Ještě před pár lety působilo na českém trhu velmi omezené množství finančně poradenských společností. Právě díky nízké konkurenci si pravděpodobně poradci pokazili dobré jméno prodejem, místo tím, aby radili.
To se snaží napravit mladé, dravé, finančně poradenské společnosti. Právě ty se zaměřují více na poradenství, než prodej finančních produktů. Sázejí tak na dlouhodou spokojenost klientů i jejich blízkých. Tyto firmy také zaznamenávají silný růst.
Generální ředitel Finančně poradenské sítě Fincentrum Petr Stuchlík nedávno v rozhovoru uvedl: „Výsledky skupiny Fincentrum jsou jasným příkladem toho, že se poradenské síti investice do vzdělávání finančních poradců a do jejich spravedlivého odměňování vyplatí. Důraz na kvalitu finančního poradenství zaujal Čechy více než masivní reklamní kampaně konkurenčních společností, jejichž obrat meziročně stagnuje nebo klesá,“.
Čtěte také:
Test zaměstnaneckých benefitů: pozor při výběru poradenské firmy
Fincentrum zvítězilo nejen v testu pořadu Černé ovce, ale také v testu ekonomického týdeníku Profit