Evropské téma Dne spotřebitelských práv - Finanční služby
16. 3. 2007 – 11:43 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Spotřebitelské úvěry, o jejichž podmínkách pracovníci bank a především různých splátkových společností neinformují vždy dobře, řeší SOS ve svých poradnách téměř denně. „Spotřebitelé velmi těžko zjišťují, jakou sumu celkově zaplatí,a jaké jsou podmínky předčasného splacení úvěru.
Často se setkávají s tím, že jim pracovníci finanční instituce tvrdí, že sazba RPSN je nemusí zajímat, i když jde o klíčovou informaci pro uzavření smlouvy o úvěru,“ říká předseda SOS David Šmejkal. „Z analýzy praktického uplatňování etického kodexu přijatého našimi bankami vyplývá, že tuzemské banky mají ještě za svými kolegy ze starších zemí Evropské unie co dohánět. Odhalili jsme například skandální fakt, že 1/3 z více jak 60 oslovených poboček největších bank odmítlo na přímou prosbu klienta poskytnout smlouvu o vedení běžného účtu předem k prostudování.“