Ekonomiku může oživit sex! Jak?
23. 10. 2011 – 21:35 | Životní styl | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
To, že například kasina najímají jako hostesky, servírky a krupiéry atraktivní ženy, není žádným překvapením. Snaží se přilákat více hráčů, udržet je u stolů delší dobu a celkově zpříjemnit prostředí. Muži, a samozřejmě i ženy, reagují velice předvídatelným způsobem, pokud jsou ovlivněni myšlenkami na sex. V ekonomickém slova smyslu se méně bojí rizika a mají tendenci více nakupovat.
Gad Saad, profesor na Concordia University, k tomu podotýká: "Nejpodstatnější je, jak na podněty reaguje vaše tělo. Hlavně pak v situacích, kdy si chcete něco koupit."
Hormony velí: Nakupuj!
Podle Saada se to projevuje už v dětství a táhne se to s námi celý život. Když 5letý kluk uvidí model autíčka, začnou v jeho těle procesy, které nelze zastavit. Hračku musí mít, pro někoho možná bezdůvodně.
To samé lze říci o dospělých mužích, kteří si "potřebují" koupit nový sportovní vůz. Svou roli tu hrají vášeň, láska a další hormonální procesy, které jde jen těžko ovlivnit.
Tyto procesy jsou hojně využívány v marketingu. Firmy se na ně zaměřují - a zabírá to. Stačí vedle produktů zobrazit věc atraktivní pro cílovou skupinu, a o prodej je postaráno. Samozřejmě se to nesmí přehánět, abyste nevyvolali negativní reakce "vzdělaných".
Nedávné experimenty ukázaly, že správný typ reklamy může dokonce vyvolat vzpomínky na produkt, který jsme v životě nezkusili, nebo který ani nemusí existovat.
Polonahé a atraktivní ženy fungují v reklamách téměř zaručeně. Podívejte se na autosalóny, závody Formule 1 a další. Snaha se vyrovnat slavným a bohatým vyvolává poptávku po řadě služeb a produktů, které by se jinak propagovaly daleko složitěji.
A poptávka znamená spotřebu, spotřeba příjmy firem, nová pracovní místa. Ekonomické oživení je na světě.
-Tomáš Poděbrad, redaktor, Investiční web
Kam dál? 6 kroků, které vaši firmu pomohou dostat na výsluní