Daně přes mobilní telefon by uvítalo 55% Čechů
5. 4. 2007 – 3:00 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Více než polovina podnikatelů a živnostníků v ČR by přivítala možnost podávat daňové přiznání přes mobil jako výraznou úsporu času.
Češi považují stávající daňový systém za nespravedlivý a byrokratický. Drtivá většina z nich by si přála vznik bezplatné linky daňového poradenství. Vyplynulo to z reprezentativního výzkumu, který mezi zákazníky všech mobilních operátorů provedl Vodafone.
Březnový výzkum, týkající se využití mobilních telefonů při podávání daňového přiznání, se zaměřil na dvě hlavní témata:
Spokojenost s daňovou soustavou a finančními úřady
Využití mobilů pro podání daňového přiznání a komunikaci s úřady
Z výsledků výzkumu vyplynulo, že podnikatelé a živnostníci v ČR: Daně a komunikace s úřady
považují daňovou soustavu za byrokratickou (90%) a nespravedlivou (71%)
s finančními úřady komunikují většinou osobně (55%), ale tuto komunikaci považují za pomalou (78%) a byrokratickou (82%)
98% z nich by uvítalo bezplatnou telefonickou linku daňového poradenství
chtějí mít možnost rezervovat si mobilem na finančním úřadě konzultaci s úředníkem (83%) nebo získat pořadové číslo (61%)
Daňové přiznání a mobilní telefon
daňové formuláře považují za příliš dlouhé (85%) a nepřehledné (76%)
pouze 5% z nich podává daně přes internet, většina je i nadále podává osobně (78%)
více než polovina (55%) z nich by v budoucnu ráda podávala daňové přiznání přes mobil z důvodu úspory času
v tuto chvíli by daňové přiznání přes mobil zkusila čtvrtina z nich, přičemž většina (60%) by využila internetový formulář, přístupný na mobilním telefonu
27% se domnívá, že jim daňové přiznání přes mobil umožní dodržet řádný termín pro jeho podání
Výzkum realizoval Vodafone ve spolupráci s agenturou United Interactive na reprezentativním vzorku 446 podnikatelů a živnostníků v ČR, kteří využívají mobilní telefon.