Čína asi poprvé v historii předstihla USA v počtu prodaných vozidel
5. 2. 2009 – 4:05 | Životní styl | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Šanghaj - Čína pravděpodobně v lednu poprvé v historii předčila Spojené Státy v počtu prodaných vozidel, stala by se tak největším automobilovým trhem na světě.
Oficiální statistika za leden vyjde v Číně až za týden, podle odhadů Guotai Junan Securities by toto číslo mělo dosáhnout 790 tisíc, řekl ve středu analytik Zhang Xin. V USA lednové prodeje aut meziročně poklesly o 37% na 656 976 a byly neslabší za 26 let.
“To je poprvé v historii co Čína předběhla USA v měsíčních prodejích,“ uvedl na poradě pozdě večer výkonný ředitel celosvětového trhu a analýz General Motors Mike DiGiovanni. Pro letošní rok DiGiovanni projektuje Čínské prodeje nad 10,7 milionů jednotek a budou vyšší než odhadovaný počet 9,8 milionů v USA. Společnost Autodata projektuje v USA roční tempo 9,57 milionů prodaných vozů.
Čína na konci ledna snížila daň o 50% pro nákup vozidel s obsahem nižším než 1,6l a vládní stimuly současně počítají s dotacemi okolo 5 miliard juanů do zemědělství na obměnu zastaralého vozového parku. Malá auta odpovídala za téměř 2/3 úhrnu všech prodaných vozdel v roce 2008. Daň pro obsahy nad 1,6l zvýšená v pololetí 2008 vláda ponechala beze změny.
Nákladní automobily jako kamiony a autobusy tvoří větší objem vozidlového parku než v USA a někteří odborníci se proto domnívají že je porovnání obou statistik mylné. Miliardová Čína by dříve nebo později 300 milionové Spojené Státy předstihla. Poslední trend jasně ukazuje že to bude mnohem dříve kvůli pokračující krizi amerického automobilového sektoru.
GM investoval miliardy dolarů do společných podniků a je jednou z největších automobilek v Číně. Prodeje aut v roce 2008 dosáhly 1,09 milionů což byl meziroční nárůst o 6%. V loňském roce se ale celkové meziroční tempo růstu auto prodejů v Číně zastavilo na 6,7%, nebo-li 9,38 milionů vozidel a poprvé od roku 1999 kleslo pod 10%. V lednu toto číslo pravděpodobně meziročně zpomalí o 8% z rekordní hladiny 860 tisíc v lednu 2008. Ve stejném období prodeje v USA vyskočily nad 1 milion vozů.
“To je poprvé v historii co Čína předběhla USA v měsíčních prodejích,“ uvedl na poradě pozdě večer výkonný ředitel celosvětového trhu a analýz General Motors Mike DiGiovanni. Pro letošní rok DiGiovanni projektuje Čínské prodeje nad 10,7 milionů jednotek a budou vyšší než odhadovaný počet 9,8 milionů v USA. Společnost Autodata projektuje v USA roční tempo 9,57 milionů prodaných vozů.
Čína na konci ledna snížila daň o 50% pro nákup vozidel s obsahem nižším než 1,6l a vládní stimuly současně počítají s dotacemi okolo 5 miliard juanů do zemědělství na obměnu zastaralého vozového parku. Malá auta odpovídala za téměř 2/3 úhrnu všech prodaných vozdel v roce 2008. Daň pro obsahy nad 1,6l zvýšená v pololetí 2008 vláda ponechala beze změny.
Nákladní automobily jako kamiony a autobusy tvoří větší objem vozidlového parku než v USA a někteří odborníci se proto domnívají že je porovnání obou statistik mylné. Miliardová Čína by dříve nebo později 300 milionové Spojené Státy předstihla. Poslední trend jasně ukazuje že to bude mnohem dříve kvůli pokračující krizi amerického automobilového sektoru.
GM investoval miliardy dolarů do společných podniků a je jednou z největších automobilek v Číně. Prodeje aut v roce 2008 dosáhly 1,09 milionů což byl meziroční nárůst o 6%. V loňském roce se ale celkové meziroční tempo růstu auto prodejů v Číně zastavilo na 6,7%, nebo-li 9,38 milionů vozidel a poprvé od roku 1999 kleslo pod 10%. V lednu toto číslo pravděpodobně meziročně zpomalí o 8% z rekordní hladiny 860 tisíc v lednu 2008. Ve stejném období prodeje v USA vyskočily nad 1 milion vozů.