Chcete podnikat a nabízet osvědčenou značku? Franchising je jistota
20. 11. 2009 – 2:54 | Podnikání | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Desítky zahraničních franšízových značek uvažují o vstupu na tuzemský trh. Zabývají se prodejem oblečení, obuvi či gastronomií. Franšízanti mohou výhledově obsadit až pětinu plochy v českých obchodních centrech.
Kosmetika, gastronomie, služby například z oblasti cestovního ruchu, obchody pro kutily a nově i spotřební elektronika. Oblastí, které expandují navzdory ekonomické situaci, je ještě více.
Princip je jednoduchý: řetězec (či vlastník značky) vyzkouší prostředí prostřednictvím fanšízanta (nájemce obchodu, restaurace) a v případě, že se koncept osvědčí, má možnost zpětně odkoupit síť již zavedených jednotek. Z pohledu franšízanta je výhodou nižší riziko bankrotu z důvodu etablované značky a poskytnutého know-how.
Franšíza však není pro Českou republiku novinkou – na tomto principu byla otevřena v roce 1991 první restaurace McDonald´s v Praze. Od té doby ji následovaly i známé značky jako Yves Rocher v parfumerii nebo OBI v segmentu hobby-marketů.
Čtěte také:
- Podnikání: Ženám podnikatelkám se daří i v netradičních oborech
- Podnikání od listopadu 2009: Daně plaťe dříve, bankovní převody zrychlí
- Podnikání: S dobrým nápadem začněte v Praze, má nejvyšší kupní sílu
- Díky krizi lidé začínají zase více podnikat
Princip franšízy je mimo jiné velkou výzvou i v době zvyšující se nezaměstnanosti. Franšízantem se totiž nemusejí stát jen korporace či zavedené firmy, ale i jedinci – osoby samostatně výdělečně činné.
Podnikatelé, kteří si koupí možnost používat zavedenou značku a know-how, by tak v následujících letech mohli obsadit až pětinu plochy v obchodních centrech. Vstup do Česka podle mezinárodní poradenské společnosti DTZ chystají například australské gastronomické značky Sunshine Kebab, Gloria Jean\'s Coffee, Boost Juice, Asagao či prodejce sladkostí Chocolate Graphics.
Na Česko se zaměřily i francouzské franšízové firmy Sergeant Major s dětským oblečením, Descamps s bytovým textilem, módní Devianne či bižuterní Les Néreides.
Ze Spojených států připravují expanzi na český trh například Shoebox New York s luxusní dámskou obuví, The Athlete’s Foot se sportovní obuví, Carl\'s Jr. ze sítě CKE Restaurants nebo další gastronomické značky Inc a Applebee\'s. Ze stejné branže přicházejí i italské značky Fratelli La Bufala, Revive Juice Bars, Café Nero či Pizza Mamma Mia.
Princip je jednoduchý: řetězec (či vlastník značky) vyzkouší prostředí prostřednictvím fanšízanta (nájemce obchodu, restaurace) a v případě, že se koncept osvědčí, má možnost zpětně odkoupit síť již zavedených jednotek. Z pohledu franšízanta je výhodou nižší riziko bankrotu z důvodu etablované značky a poskytnutého know-how.
Franšíza však není pro Českou republiku novinkou – na tomto principu byla otevřena v roce 1991 první restaurace McDonald´s v Praze. Od té doby ji následovaly i známé značky jako Yves Rocher v parfumerii nebo OBI v segmentu hobby-marketů.
Čtěte také:
- Podnikání: Ženám podnikatelkám se daří i v netradičních oborech
- Podnikání od listopadu 2009: Daně plaťe dříve, bankovní převody zrychlí
- Podnikání: S dobrým nápadem začněte v Praze, má nejvyšší kupní sílu
- Díky krizi lidé začínají zase více podnikat
Princip franšízy je mimo jiné velkou výzvou i v době zvyšující se nezaměstnanosti. Franšízantem se totiž nemusejí stát jen korporace či zavedené firmy, ale i jedinci – osoby samostatně výdělečně činné.
Podnikatelé, kteří si koupí možnost používat zavedenou značku a know-how, by tak v následujících letech mohli obsadit až pětinu plochy v obchodních centrech. Vstup do Česka podle mezinárodní poradenské společnosti DTZ chystají například australské gastronomické značky Sunshine Kebab, Gloria Jean\'s Coffee, Boost Juice, Asagao či prodejce sladkostí Chocolate Graphics.
Na Česko se zaměřily i francouzské franšízové firmy Sergeant Major s dětským oblečením, Descamps s bytovým textilem, módní Devianne či bižuterní Les Néreides.
Ze Spojených států připravují expanzi na český trh například Shoebox New York s luxusní dámskou obuví, The Athlete’s Foot se sportovní obuví, Carl\'s Jr. ze sítě CKE Restaurants nebo další gastronomické značky Inc a Applebee\'s. Ze stejné branže přicházejí i italské značky Fratelli La Bufala, Revive Juice Bars, Café Nero či Pizza Mamma Mia.