ČEZ nedostatečně informoval zákazníky o nabídce nových služeb
2. 10. 2007 – 5:00 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Společnost ČEZ Prodej neseznámila dostatečně své zákazníky se svými novými produktovými řadami, jak dokazují desítky spotřebitelů, kteří se stále obrací na SOS. Kromě rostoucích cen společnosti ČEZ vytýkají zejména nedostatečné a matoucí informování o nové nabídce a omezování kontaktu se zákazníky. Uvedlo to dnes sdružení na obranu spotřebitele.
Internet: ČEZ připravil jednoduchý trik, kterým vydělá desítky miliónů měsíčně
SOS zaznamenalo v poslední době opětovný nárůst dotazů spotřebitel ů ohledně chování společnosti ČEZ Prodej, a. s. a jejím produktovým řadám uvedeným na trh od počátku roku 2007. Řada z nich byla v souvislosti s řetězovým dopisem, který se šíří internetem . Jeho rychlé a dlouhodobé šíření dokazuje, že spotřebitelům nebylo srozumitelně vysvětleno, z čeho si mohou vybírat a co za to zaplatí.
Hlavním informačním zdrojem pro spotřebitele o nové nabídce má být Oranžový průvodce, který byl distribuován všem zákazník ům. Novým produktovým řadám BASIC-COMFORT-EXCLUSIVE však bohužel věnoval jen velmi omezený prostor a např. informace o cenách za zpoplatněný kontakt v tarifu Basic zde chybí zcela. Přitom nejde o zanedbatelné položky – ceny se pohybují od 43 do 60 korun za uskutečněný kontakt. Tyto informace jsou pro rozhodnutí spotřebitele klíčové. „V nedostatečném informování o všech podmínkách tohoto tarifu je možné spatřovat porušení § 8 zákona o ochraně spotřebitele, který uvádění neúplných informací zakazuje,“ upozorňuje právnička SOS Mgr. Jana Kačerovská.
Protože stejné produktové řady mohou spotřebitelé využívat i v roce 2008, je žádoucí, aby se s nabídkou detailně seznámili. „Pokud zákazníci s ČEZ Prodej telefonicky ani osobně nejednají, mohou ušetřit až 143 korun ročně přechodem na tarif Basic. Případně po zveřejnění cen elektřiny pro rok 2008 i dalšími dodavateli, mohou spotřebitelé zvážit změnu svého dodavatele. Mohou tak alespoň částečně kompenzovat stoupající ceny na svých vyúčtováních,“ doporučuje Naděžda Šeráková, která se v SOS věnuje energetice.
V této souvislosti SOS kritizuje postupný trend některých společností omezovat či zpoplatňovat svůj kontakt se spotřebitelem prostřednictvím osobního či telefonického kontaktu.
--- Zdroj: SOS ---