ČEZ: Klimkovický tunel bude napájen elektřinou z obou stran a ještě zálohován

16. 4. 2007 – 20:42 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

ČEZ: Klimkovický tunel bude napájen elektřinou z obou stran a ještě zálohován
Placeholder | zdroj: tisková zpráva

Významnou stavbou na trase dálnice D 47 je tunel Klimkovice. Tunel bude vybaven řadou technických zařízení, zabezpečující především bezpečnost v tunelu, pro jejichž bezchybnou funkci je nezbytné, aby dodávka elektrické energie byla naprosto spolehlivá a v dostatečném množství.

Proto bude napájení elektřinou provedeno ze dvou stran, tak aby v případě přerušení dodávky z jedné strany mohla pokračovat dodávka elektřiny z druhého směru. Celá stavba připojení elektrické energie bude stát 3 miliony Kč. Samozřejmě nelze vyloučit ani takovou poruchu, která vyřadí z provozu obě napájecí linky. Pro takový případ bude sloužit záložní napájení, které je na dodávkách ze sítě zcela nezávislé. V únoru začala výstavba první napájecí linky pro tunel. „Toto vedení bude také výhledově napájet distribuční trafostanici Klimkovice – Husova, tím dojde v dané lokalitě k zajištění dostatečného příkonu elektrické energie pro stávající zákazníky a umožní připojení nových odběratelů. Vedení jsme začali budovat v únoru a zprovoznění chystáme na květen 2007, tak aby dodavatel stavby tunelu mohl začít s oživováním provozu tunelových technologií,“ řekl Martin Klečka, technik přípravy technologických staveb ze společnosti ČEZ Distribuce. Dále pokračoval: „Venkovní vedení začíná odbočením z trasy 22 kV a po 177 metrech je svedeno kabelem do země. Délka kabelu, který je uložen v zemi je 975 metrů a je zaústěn do zbrusu nové rozvodny. Celá stavba si vyžádá přes 3 miliony Kč“. Dálniční tunel byl na trase dálnice D47 navržen z důvodu ochrany životního prostředí a umožnění dalšího využití území lázeňského města Klímkovice. Dálniční tunel má dva samostatné zakřivené tubusy o délkách 1 080 a 1 076 metrů. Šířka každého tubusu je necelých šest metrů a výška bez dvaceti centimetrů je pět metrů. Velká pozornost je věnována bezpečnosti tunelu, která je na nejvyšší evropské úrovni a to nejen z pohledu použití moderních technologií, ale také konstrukčním uspořádáním. Mezi jednotlivými tubusy je vzdálenost dvacet merů a jsou na pěti místech propojeny menšími tunely. Dále ve vzdálenosti 150 metrů od sebe jsou vybudovány místa se samostatným přívodem vzduchu, odkud lze také přivolat pomoc. Tunel bude osvětlen, dále bude vybaven řídícími systémy dopravy, proměnným dopravním značením, kamerami, videodetekcí, požární a zabezpečovací signalizací. Všechna tato moderní zařízení potřebují ke svému provozu elektrickou energii.

Kurzy

Kurzovní lístek: 27.11.2024 Exchange s.r.o.

EUR 25,290 25,410
USD 23,840 24,020
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články