Cestovní kanceláře požadují nezákonné storno poplatky
20. 7. 2011 – 9:17 | Spotřebitelé | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
České cestovní kanceláře při stanovování výše storno poplatků při odstoupení od zakoupeného zájezdu nerespektují zákon a v mnohých případech požadují poplatky nepřiměřeně vysoké. Vyplývá to z průzkumu spotřebitelského časopisu dTest .
Spotřebitelský časopis dTest provedl průzkum smluvních podmínek sedmi velkých cestovních kanceláří působících v České republice. "V oblasti takzvaných storno poplatků, tedy částky, kterou spotřebitel platí při zrušení zájezdu, ale dospěl k velmi nelichotivým závěrům. Všechny z testovaných cestovních kanceláří si v určitém období před předpokládaným zahájením zájezdu vyhrazují storno poplatky ve výši 100 procent z ceny zájezdu, což považujeme za nezákonné," prohlásila právní poradkyně časopisu dTest Martina Vernerová.
Takto stanovené storno poplatky jsou podle ní nepřiměřeně vysoké, jednostranné ve prospěch cestovních kanceláří a nečiní jakýkoliv rozdíl mezí tím, zda zájezd klient absolvuje či nikoliv. "S trochou nadsázky můžeme říci, že na zájezdu, na kterém nebudete, nic nesníte, nikdo vám nebude uklízet pokoj a ulehčíte letadlu i delegátovi. Navíc pádným argumentem je, že v dnešní době nebývá problém uvolněný zájezd znovu prodat jako takzvaný last minute, byť za nižší cenu," vysvětlila Vernerová, v čem vidí nepřiměřenost poplatků ve výši 100 procent ceny zájezdu.
-Filip Sušanka | MED