Česko je pro mezinárodní maloobchodní řetězce sedmá nejatraktivnější země, plánují expanzi
21. 3. 2011 – 19:20 | Firmy | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Nálada na trhu se pomalu zlepšuje a více než polovina mezinárodních maloobchodních řetězců plánuje otevřít své obchody v nových destinacích. Informovala o tom v pondělí Marcela Veselá ze společnosti CB Richard Ellis.
Plán mezinárodních maloobchodních řetězců na další expanze vyplývá z každoročního průzkumu CB Richard Ellis "Jak aktivní jsou retaileři". Průzkum proběhl mezi 212 předními maloobchodními řetězci.
Nejvíce maloobchodníků se podle průzkumu zaměřuje na Německo. Hlavním důvodem je podle nich silný ekonomický růst a zároveň nedostatek mezinárodních značek na trhu. Česká republika se umístila na sedmém místě a je atraktivní pro 28 procent dotázaných. V letošním roce zde plánují otevřít vlastní obchody Desigual, Foot Locker, Top Drawer, Prestige Man či krejčovství Josef Knize.
"Pro Českou republiku, která obsadila sedmé místo v žebříčku nejžádanějších zemích, je to velmi pozitivní zpráva. Z oslovených značek většina preferuje vlastní obchody před frančízami," uvedl Jan Hospodář, vedoucí oddělení maloobchodních pronájmů CB Richard Ellis.
Pořadí: | Země: | Procent: |
1. | Německo | 41 |
2. | Polsko | 33 |
3. | Francie | 33 |
4. | Španělsko | 30 |
5. | Velká Británie | 29 |
6. | Rusko | 28 |
7. | Česká republika | 28 |
8. | Itálie | 27 |
9. | Rakousko | 27 |
10. | Belgie | 25 |
Zdroj: Průzkum CB Richard Ellis
-Tomáš Králícek | MED