České firmy mají rezervy ve využívání bankovních produktů a služeb
25. 6. 2009 – 18:32 | Firmy | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
I v době finanční krize zůstávají klienti z řad malých a středních podniků v České republice ve vztahu k využívání bankovních produktů a služeb konzervativní, nenároční a málo informovaní.
Výsledkem je, že až dvě třetiny z nich nenakládají se svými finančními prostředky efektivně a plně nevyužívají nabídek bank k optimalizaci svých firemních financí. Ke své škodě, protože právě zefektivněním finančních toků mohou firmy výrazně ušetřit a zmírnit dopady krize, kterým mnohé z nich čelí. Firmy často přicházejí o nemalé prostředky na poplatcích a neefektivních transakcích piznávají samy banky.
- AXA v česku hodlá založit banku
- firmy: Ztrátu z roku 2008 si můžete odečíst. Nejpozději v roce 2013
- Česká spořitelna nabídne firmám zvýhodněné úvěry v hodnotě miliardy korun
- Daně: Středně velká firma v Česku stráví placením daní 930 hodin
Polovina firem ze segmentu SME (Small and Medium Enterprises, tj. malé a střední podniky) již pocítila dopad hospodářské krize (dle aktuálních statistik ČSÚ). Podle výsledků výzkumu agentury Ipsos Tambor a klientských průzkumů CitiBusiness Monitor se s poklesem zakázek a objednávek potýká 41 % firem z tohoto segmentu. Tomu firmy přizpůsobily své chování.
Dvě třetiny z nich začaly přísněji kontrolovat náklady, polovina zvýšila prodejní aktivity a 42 % omezilo nábor zaměstnanců nebo v horším případě přistoupila k propouštění.
Podle zjištění CitiBusiness Monitoru mají české malé a střední firmy značné rezervy ve volbě vhodné struktury bankovních služeb a produktů, která by odpovídala skutečným potřebám firmy a ušetřila by ji placení zbytečných bankovních poplatků. Firmy také často neumějí správně využívat provozní i investiční financování.
„Jejich výše a načasování by vždy měly respektovat skutečnou potřebu firmy, což v důsledku znamená ušetření na nadbytečných úrocích či rezervačních poplatcích. Firmy by měly také více omezovat kurzová rizika a to pomocí nástrojů pro zajištění kurzů a výhodnou směnou finančních prostředků,“ vysvětluje Marek Potoma a dodává: „Citibank se aktivně věnuje obchodním aktivitám napříč segmenty, přičemž SME je pro nás velmi významná část trhu.