Česká spořitelna chystá síť poboček pro bohaté
22. 3. 2010 – 10:52 | Banky | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Česká spořitelna rozjede od dubna síť poboček pro bohatou klientelu pod novou značkou ČS Premiér, služby pro bohaté by mělo v budoucnu nabízet až patnáct nových poboček této banky po celém Česku. V pondělním vydání o tom píše deník E15.
Základem expanze mezi bohatší zákazníky, kteří v posledních patnácti letech služeb České spořitelny příliš nevyužívali, je převzetí trojice poboček od HSBC – dvou v Praze a jedné v Brně, ke kterému dojde počátkem dubna.
Britská HSBC se rozhodla stáhnout z retailových služeb pro klienty s vklady nad milion korun na konci loňského roku. Spolu s pobočkami Česká spořitelna převezme i veškerý personál, tedy zhruba čtyřicet osobních bankéřů v pobočkách a 100 lidí v regionálním servisním centru v Ostravě.
Navíc, jak potvrdily HSBC i Česká spořitelna, nastupuje do spořitelny od dubna Jiří Zelinka (39), dlouholetý zaměstnanec HSBC, který v posledním roce a půl pracoval jako ředitel osobního bankovnictví HSBC. Spolu s ním míří do spořitelny podle informací deníku E15 i Martin Fuchs, dosavadní šéf investičních produktů HSBC v Česku. Mluvčí ČS Kristýna Havligerová potvrdila pouze převzetí poboček HSBC, další podrobnosti nechtěla komentovat.
Důkazem důrazu na nový segment je i fakt, že šéf nové prémiové sítě Zelinka bude v bankovní hierarchii zařazen na místo ředitele úseku, tedy hned pod představenstvo, na stejnou úroveň, jako je ředitel obchodu nebo dvojice ředitelů stávající pobočkové sítě. Spořitelna má s expanzí mezi majetné klienty velké plány a je rozhodnuta exkluzivní pobočkovou síť dále rozšiřovat do větších krajských měst, podle úspěšnosti produktu cílově přibližně na deset až patnáct míst v Česku.
Jiří Zelinka loni, ještě ve službách HSBC, odhadoval, že potenciál prémiového segmentu v Česku (zákazníků schopných uložit si v bance milion a více korun) je asi čtvrt milionu lidí. Z nich jich HSBC chtěla do pěti let získat patnáct tisíc. Na sklonku roku měla tato banka dva tisíce klientů s úložkami pět miliard korun.
HSBC měla silnou pozici v mezinárodních bankovních transakcích pro individuální zákazníky. Tyto služby využívala asi pětina klientů banky, přičemž nyní jim servis poskytne Expat centrum České spořitelny zaměřené hlavně na cizince. Na poli prémiových klientů panuje velká konkurence, pro banku jsou tito zákazníci velmi lukrativní. Služby stávajícím klientům HSBC nabídla už například J&T Bank, která se jinak zaměřuje na nejbohatší vkladatele. Podobně se orientuje Privatbanka ze skupiny Penta.
Na prémiovou cílovou skupinu cílí také Citibank s programem Citigold, což je služba nejpodobnější té původní od HSBC. V tomto segmentu Citibank od loňska strategicky posiluje, na úkor expanze ve službách pro retail. Silnou pozici zde má tradičně také UniCredit Bank. Není tedy jisté, kolik z bývalých klientů HSBC spořitelna skutečně získá.
(Mediafax)
Kam dál?
- HSBC Banka ruší účty běžným klientům a omezuje aktivity
- Servis 24 - Internetové bankovnictví České spořitelny prošlo inovací
- Česká spořitelna přebírá bohaté klienty HSBC banky, která ruší běžné účty