Češi začínají vyžadovat po bankách nižší poplatky
3. 7. 2012 – 12:11 | Banky | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Celkem 69 procent českých klientů bank by změnilo svou hlavní banku kvůli vysokým poplatkům. Vyplývá to z průzkumu společnosti Ernst & Young
"Klienti bank v České republice jsou s kvalitou poskytovaného poradenství, služeb a produktů spokojeni nejméně v Evropě. Jen 27 procent českých respondentů odpovědělo, že banka přizpůsobuje své služby klientským potřebám, přičemž v ostatních zemích Evropy tento pocit mělo 44 procent dotazovaných. Čeští klienti bank konečně přestali přijímat jen nabízené a začínají vyžadovat sofistikovanější služby a nižší ceny," komentoval výsledky průzkumu Pavel Riegger, partner oddělení poradenství pro finanční instituce společnosti Ernst & Young.
Čeští klienti (63 % z nich) jsou dokonce ochotni zpřístupnit bance podrobnější osobní údaje, pokud by to přispělo k vyšší úrovni služeb a produktů, které jim banka nabízí.
Nejvíce je trápí bankovní poplatky. Každý třetí respondent v průzkumu uvedl, že k jeho většímu nárůstu spokojenosti s bankovními službami by přispělo zjednodušení struktury poplatků (odpovědělo tak 34 % lidí). Výše poplatku je také prvním důvodem, který Češi uvedli jako impulz ke změně banky. Sedm z deseti českých klientů bank by změnilo svou hlavní banku právě kvůli vysokým poplatkům, přičemž v Evropě by k tomu přistoupila jen polovina respondentů.
Průzkum také ukázal, že Češi si oblíbili věrnostní programy. Do některého z nich je zapojeno 54 procent účastníků letošního průzkumu (oproti 27 % celosvětově).
"Češi preferují slevu na bankovních produktech a službách, tohoto benefitu si cení 51 procent respondentů, což je nejvíce v Evropě. Tím se lišíme od dalších zemí střední a východní Evropy, jako jsou Polsko a Maďarsko, kde dávají přednost připsání hotovosti. Naopak Češi příliš neocení, když získají slevy u jednotlivých obchodních partnerů věrnostních programů," přiblížil Riegger.
Klienti českých bank by však za svou věrnost domovské bance chtěli být odměněni ještě více. Většina z nich se domnívá, že pokud využívají tři a více produktů téže banky, měli by dostávat kvalitnější služby (86 %) a měly by mu být účtovány nižší poplatky, resp. jejich vklady by měly být úročeny vyšší úrokovou sazbou (91 %).
Společnost Ernst & Young provedla celosvětový průzkum chování klientů bankovního sektoru v únoru a březnu 2012. Zúčastnilo se ho celkem 28 560 respondentů (z toho Česká republika 500).
-Libor Popela | MED