Češi propadli blogování, blogerů je čím dál více
9. 11. 2007 – 19:13 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Trend vytváření internetového obsahu samotnými uživateli zasáhl před dvěma lety i Českou republiku. Dnes je jedním z hlavních tahounů u webu 2.0 tj. právě vytváření internetového obsahu samotnými uživateli blogování.
Web 2.0 – nový pohled na pavučinu
Děti, mobil, internet a nebezpečné technologie
Českým blogům dominuje mládí, 60,1% uživatelů Blog.cz je ve věku do 29 let. Navzdory mládí jsou bloggeři poměrně ekonomicky aktivní, 46,1% z nich má zaměstnání a dalších 13,0% podniká.
Není překvapením, že bloggeři používají Internet často: 19,3% bloggerů 16–20 dní v měsíci, 52,2% bloggerů 21 a více dní v měsíci.
Internet používají čeští bloggeři nejčastěji doma (89,8%), nejméně často v internetové kavárně (2,84%). Nejčastěji, v 63,0% jsou připojeni vysokorychlostní linkou (broadband), nejméně často prostřednictvím mobilního telefonu (3,2%).
V česku tak narůstá blogovacích serverů stejně jako blogerů. Kromě serverů přímo pro blogery jako například Blog.cz , Bloger.cz je na českém internetu tak stále více portálů a zpravodajských serverů nabízejících prostor blogerům. Mezi ty největší a nejviditělnější patří určitě blog serveru Aktuálně.cz , nebo blog iDNES.cz
Právě velké portály a zpravodajské servery nabízejí blogerům jako přidanou hodnotu možnost zvýraznění před svými návštěvníky, kteří se mnohdy počítají na miliony. Toho mnohdy využívají politici i jiné známé osobnosti. Blogují tak například Jiří Paroubek, Bohuslav Sobotka, Vlastimil Tlustý, nebo Ivan Langer. Právě politici mívají často blogy na více serverech a snaží se tak oslovit větší počet čtenářů, návštěvníků.
Blogy zcela neminuly ani firmy, které zakládají vlastní blogy s informacemi pro zaměstnance, klienty, obchodní partnery i zce náhodné návštěvníky.