Ceny zboží na internetu klesají, na čem ušetříte nejvíce?
2. 11. 2009 – 2:42 | Věda a technika | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Ekonomická situace se uklidňuje a ceny zboží v internetových obchodech klesají. Podle aktuálního průzkumu společnosti Karsa Technologies, která pravidelně monitoruje ceny zboží na tuzemském internetu, se v posledních třech měsících výrazně snížila cena plazmových i LCD televizorů. V září mohli zákazníci levněji nakoupit také notebooky či parfémy.
Ze všech hlídaných výrobků na internetu zaznamenala společnost Karsa Technologies největší cenový pokles u plazmových televizorů. Zatímco v srpnu byla průměrná cena plazmového televizoru 31 363 Kč, v září se zboží na internetu prodávalo za 27 006 Kč, což je nejméně od začátku letošního roku. Za jediný měsíc se tak průměrná cena snížila o bezmála 14 %. Levněji lze nyní pořídit také LCD televizory. V posledních třech měsících poklesla jejich cena o více než 9 %, v září se ustálila na částce 17 540 Kč.
- Tomio Okamura: ceny letenek by měly zůstat nízké až do roku 2013
- Ceny bytů v Česku opět rostou, zlevňují pouze v Praze
- Inflace klesla na nulu, ceny v obchodech jsou stejné jako před rokem
„Od začátku roku se průměrná cena televizí prodávaných na internetu snížila o 20 %, což jistě podpoří zájem o přístroje s vysokým rozlišením,“ uvedl Michal Ježek ze společnosti Karsa Technologies. „Ve třetím čtvrtletí jsme mohli pozorovat určitou konsolidaci trhu. Ceny přestávají kolísat a postupně klesají. Všechny světové měny jsou nyní stabilnější a upevnilo se také postavení koruny vůči euru,“ doplnil Ježek.
Z posledního měření vyplynulo, že stejně jako u televizorů lze momentálně ušetřit například na nákupu notebooků. V září činila průměrná hodnota přenosných počítačů na internetu 24 261 Kč, což je o 7 % méně než v červenci a dokonce o 18 % méně než v lednu.
Trvalý trend snižování cen je patrný rovněž u parfémů. Za poslední rok klesla cena značkových vůní na internetu o více než 4 %. Loni v srpnu se parfémy v e-shopech prodávaly v průměru za 1 040 Kč, zatímco letos v srpnu pouze za 995 Kč. „Aktuální tendence zlevňování značkových parfémů je výsledkem konkurenčního boje. Internetové obchody se prostřednictvím nízké ceny snaží motivovat zákazníky k nákupu, pro které se stává v době ekonomické krize cena hlavním kritériem při výběru,“ vysvětlil Daniel Kopecký, obchodní ředitel internetového obchodu s parfémy.
Ceny zboží na internetu měří speciální aplikace, kterou vyvinula společnost Karsa Technologies. Základem technologie je robot, jenž je schopen během krátké chvíle určit průměrnou cenu jakéhokoliv zboží z e-shopů.