Black Friday: Covid odradil od návštěvy obchodů přes polovinu Američanů
29. 11. 2020 – 11:52 | Spotřebitelé | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Obavy před nákazou koronavirem se podepsaly na návštěvnosti obchodů během slevového šílenství "černý pátek". Do kamenných obchodů přišlo o 52,1 procenta méně zákazníků než loni. Nákupy se většinou přesunuly na internet, kde tržby oproti loňsku stouply o 21,6 procenta a byly opět rekordní. odradily více než polovinu zákazníků kamenných obchodů
"Věděli jsme, že (návštěvnost) bude na Black Friday nižší, jen nebylo jasné o kolik," řekl CNBC analytik Brian Field ze společnosti Sensormatic Solutions. "Nakupující rozkládají nákupy do celé předvánoční sezóny kvůli obavám z udržování odstupů a z pandemie," dodal web.
Sensormatic Solutions dříve uvedla, že na šest týdnů do Vánoc odhaduje návštěvnost kamenných prodejen meziročně nižší o 22 až 25 procent. Její údaje z černého pátku jsou zatím předběžné.
V ranních pátečních hodinách vypadalo mnoho obchodních domů ve větší části země téměř opuštěně a parkoviště byla poloprázdná. Nejvíce lidí přišlo nakupovat stejně jako jindy na černý pátek kolem druhé hodiny odpolední.
Na síti ve stejný den ale zákazníci nakoupili zboží v hodnotě devíti miliard dolarů (197 miliard Kč), tedy meziročně o 21,6 procenta více, uvádějí data firmy Adobe Analytics. Letošní černý pátek je tak v USA co do objemu útraty na internetu podle Adobe Analytics druhý nejlepší nákupní den v historii po loňském tzv. kybernetickém pondělí (Cyber Monday).
Letošní Cyber Monday by pak mohlo být co do objemu internetových tržeb vůbec nejúspěšnějším dnem. Očekává se, že Američané tento den na síti utratí 10,8 až 12,7 miliardy dolarů. To by bylo meziročně o 15 až 35 procent více, píše CNBC.