Bing.com - nový pokus o vyhledávač od Microsoftu
3. 6. 2009 – 8:59 | Firmy | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Microsoft představil Bing, novou generaci svého vyhledávacího nástroje známého dříve jako Live Search. Nové vyhledávací služby dostupné na Bing.com jsou k dispozici celosvětově od 3. června 2009, v evropských zemích včetně České republiky nový vyhledávač nabídne své služby nejprve v testovacím režimu.
„Naše údaje říkají, že pouze čtvrtina uživatelů je spokojená s výsledky svého vyhledávání. Většina dotazů je pro vyhledávač příliš obecná a uživatelé si se záplavou odkazů nevědí rady. Bing tyto problémy odstraňuje intuitivnějším vyhledáváním a lepším tříděním odkazů,“ vysvětluje Tomáš Koška, manažer online služeb pro oblast střední a východní Evropy ve společnosti Microsoft.
- seznam.cz použije pro vyhledávání v zahraničním internetu službu Live Search
Českým uživatelům se Bing přiblíží především díky spolupráci Microsoftu s největším českým vyhledávacím serverem Seznam.cz. Bing bude více než milionu českých uživatelů internetu pomáhat s vyhledáváním informací na zahraničních stránkách a nabídne jim nové uživatelské rozhraní s přístupem k pokročilým funkcím a aktuálním informacím na internetu. Služby Bing na Seznamu zahájí provoz v srpnu tohoto roku.
„Ke změně nástroje pro vyhledávání ve světě jsme se rozhodli po důkladném srovnání vyhledávací technologie Microsoftu s tou, kterou jsme dosud využívali. Vyhledávací nástroj Bing nám poskytuje mnohem více prostoru pro přidání vlastních funkcí i pro marketingové nástroje, které budou výsledek vyhledávání ve světovém internetu efektivněji prezentovat uživatelům,“ říká výkonný ředitel Seznam.cz Pavel Zima. „Pro hledání na českém internetu se nic nemění, vyhledávání Seznamu uživatelé najdou na všech vyhledávacích službách, jako jsou Firmy.cz, Zboží.cz, Mapy.cz, a další.“
V souvislosti se změnou vyhledávací služby společnosti Microsoft získají uživatelé v evropských zemích lokalizovanou hlavní stránku vyhledávače, která jim nabídne intuitivní přístup k relevantním informacím a nový vyhledávací systém rozčleněný podle oblastí, kterých se vyhledávání týká. Díky tomuto přístupu bude ještě snazší najít informace o cenách zboží, cestování, aktuálních zprávách v médiích, adresách, obrázcích i videozáznamech. Největší změnu uživatelé zaznamenají v řazení výsledků, které bude vyhledávač třídit tak, aby odpovídaly skutečnému záměru uživatele.
Výzkumy ukazují, že lidé už dlouho nepoužívají internetové vyhledávače pro jednoduchou navigaci po webu. Polovinu času vyhledávání stráví uživatelé tím, že upřesňují původní dotaz, aby se dostali k požadovanému výsledku. Podle statistik přitom pouze jedno ze čtyř vyhledávání přinese očekávaný výsledek. Navíc dvě třetiny uživatelů od vyhledávače neočekávají informaci, ale pomoc s rozhodováním o koupi, využití služby nebo s plánováním svého času. Na takové použití ale stávající vyhledávače nejsou stavěné. Databáze vyhledávačů obsahují příliš velké množství odkazů, ale minimum informací, kterým navíc chybí struktura.