Bankám utíkají zaměstnanci za vyšší mzdou a menším tlakem
9. 7. 2018 – 12:34 | Banky | red | Diskuze:
Banky se potýkají s nedostatkem zaměstnanců. Noví zaměstnanci chybí prakticky ve všech regionech. Velké banky hledají stovky zaměstnanců především na pozice zaměřené na obchod a kontakt s klienty, ale například i specialisty IT.
Například Česká spořitelna hledá zhruba 300 lidí. „Jde ze 60 procent o místa bankovních poradců na pobočkách. Další zhruba desetina jsou IT odborníci. Zbytek jsou pozice v rámci projektového řízení, auditu nebo řízení rizik,“ říká Filip Hrubý, mluvčí České spořitelny. Nové zaměstnance banky potřebují nejen v Praze a v dalších velkých městech, ale i v regionech. „Každé druhé místo, které potřebujeme obsadit, je mimo Prahu,“ uvedl Filip Hrubý.
„Pracovní pozice se uvolňují například v rámci přechodu na jiné místo v bance, odchodem do důchodu, na mateřskou dovolenou. Část zaměstnanců odchází do jiných společností a projevuje se i nedostatek kvalifikovaných lidí. Například odborníci na IT na trhu prostě chybí,“ uvádí Pavel Zúbek, mluvčí Komerční banky, které chybí zhruba 200 zaměstnanců.
Podle údajů České národní banky klesl celkový počet pracovníků v bankovním sektoru v mezičtvrtletním srovnání poprvé od konce roku 2016, a to na 41 851 pracovníků.
„Manažeři bank zaspali potřebné navyšování platů. Velkou roli hraje i stupňující se tlak na výkon a plnění navýšených obchodních plánů. Lidé, kteří na pobočkách pracovali patnáct dvacet let, odcházejí do státní správy nebo jinam, kde jsou vyšší platy. Nováčci přitom mnohdy končí už během prvního roku,“ vysvětluje František Hupka, předseda Odborového svazu pracovníků peněžnictví a pojišťovnictví.
Zkušení bankéři nalézají zázemí třeba ve švýcarské Swiss Life ČR
"V posledních dvou letech evidujeme výrazně vyšší zájem o nabízené konzultantské i manažerské pracovní pozice právě ze stran zkušených bankéřů" potvrzuje trend Martin Slapnička, člen vedení Swiss Life v ČR zodpovědný za personální oblasti.
Jarmila Křtěnová, která působila 26 let v jedné z tuzemských bank a je jednou z nových spolupracovnic Swiss Life v ČR k tomu uvedla "Mohu potvrdit - není se čemu divit. Pokud banky platově zvýhodňují nově příchozí zaměstnance (mnohdy naprosto bez zkušeností v oboru) oproti stávajícím a zkušeným poradcům, ztrácí ti zkušení motivaci."
„Jsem několik let spokojenou klientkou Swiss Life Select. Řadu let jsem přitom pracovala v korporátních centrech dvou největších bank v ČR a v letech 2004–2007 jsem se starala o firemní klientelu menší české banky. Mám tři syny a nechci již trávit hodiny času u nesmyslných tabulek, zda a kolik práce jsem vykonala. Ráda jednám s lidmi a věnuji se obchodu. Ve Swiss Life mám možnost trávit 80 % času jednáním s klienty, mohu si zvolit, kdy chci trávit čas s dětmi, a je zde nesrovnatelně vyšší finanční ohodnocení,“ říká také Monika Vaisová, která tím hodnotí prvních šest měsíců ve Swiss Life ČR.
Sama Swiss Life díky zvýšenému zájmu zkušených profesionálů z bank natočila video, které jim má přiblížit pochopení pro jejich situaci.
Video zde: