Axa a fotbalový klubu AC Sparta Praha s digitálním měřením úspěšnosti sponzoringu
16. 8. 2007 – 4:00 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
AXA nedávno uzavřela smlouvu s fotbalovým klubem AC Sparta Praha, jejímž prostřednictvím se AXA stala hlavním sponzorem týmu. Umístění reklamy finanční skupiny AXA v nově pojmenované AXA Aréně je založeno na výzkumu ExposureTrack. Jedná se o celosvětový nástroj agentury Initiative pro stanovení mediální hodnoty sportovního sponzoringu. Co si Axa od sponzoringu slibuje?
„ExposureTrack nám umožňuje exaktně změřit mediální úspěšnost našich marketingových aktivit. Dokážeme tak zjistit reálnou hodnotu naší sponzorské investice. Opíráme se o stejnou metodu analýzy, která byla využita pro monitorování oficiálních sponzorů při turnajích FIFA World Cup či UEFA Euro 2004. V České republice se jedná o unikátní projekt – nikdo jiný ho zde před námi nepoužil,“ uvedl Miroslav Šebeňa, ředitel marketingu AXA.
Výzkum ExposureTrack společnosti Initiative se opírá o velké množství exaktně získaných informací. Vychází z digitálního měření zobrazených značek, globální databáze výsledků měření a z dat o vlivu umístění značky na různých kontaktních místech jako jsou rotační panely podél hřiště, statické panely, hráčská výstroj nebo grafika na televizní obrazovce. Preciznost digitálního měření umožňuje například určit, zda je pro mediální zobrazení partnera důležitější umístění jeho značky nebo design loga. Tento výzkum poskytuje možnost zjistit, jaké umístění loga zajišťuje nejlepší viditelnost pro daný typ televizního přenosu. Dovoluje také stanovit optimální cenu sponzoringu.
„Obvykle se pro výzkum viditelnosti značek během sportovních utkání používá ruční měření. Je však dosti nepřesné, protože lidské oko nedokáže zachytit veškeré zobrazení značky. Proto používáme přesné digitální měření, které má nastavené přísné parametry vyhodnocování. Jedině tak jsme schopni naši zákazníkům spolehlivě sdělit kdy a kde byla jejich značka během utkání zobrazena. Vážíme si toho, že se finanční skupina AXA a fotbalový klub AC Sparta Praha jako první v České republice rozhodli využít našich dat pro vzájemnou spolupráci,“ řekl Milan Kalouš, zástupce generálního ředitele společnosti Initiative Prague.