ABC: Až pětinu nákladů na stavbu rodinného domku ušetří zákazníci internetových B2B tržišť
1. 7. 2010 – 12:11 | Tiskové zprávy | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Postavit si rodinný domek svépomocí není jen záležitost socialistické éry. V posledních letech se české kutilství projevuje opět intenzivně.
Podle analýzy nejstaršího tuzemského internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství se vhodným nákupem materiálů dá ušetřit v průměru 20 procent nákladů. Největší poptávka je před začátkem léta o okna, střechy a obklady spolu s dlažbou.
„Zájemce má možnost si buď vybrat dodavatele z aktuálních nabídek, nebo má možnost vložit poptávku po materiálu či jednotlivých službách. Zde má i možnost zadat maximální cenu, kterou je ochoten zaplatit. Pak už si jen vybírá z došlých nabídek. Vložení poptávky je na tržišti ABC Českého Hospodářství zdarma. Meziročně poptávka po těchto komoditách stoupla o 25 procent,“ vysvětlil Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.
Velmi výrazně se dá tímto způsobem ušetřit i při nákupu služeb. V případě nejpoptávanějšího truhlářství, tesařství a instalatérství jde až o 30 procent nákladů. Populární je i nákup stavební mechanizace, kde úspora dosahuje 25 procent nákladů, cihel a omítek s úsporou 15 procent a dveří a oken s úsporou 20 procent.
V tuto chvíli ABC Českého Hospodářství registruje 60 poptávek po oknech, 40 po střechách, sto aktuálních poptávek po stavebních materiálech, jako jsou omítky, cihly, tvárnice a materiály na zateplení domu. O obklady a dlažby aktuálně projevuje zájem 40 kupujících.
„Stačí pouze vložit poptávku po konkrétním zboží nebo službě. Jakmile se poptávka rozešle – denně rozesíláme 50 tisíc e-mailů s poptávkami více než 8000 aktivních uživatelů –, začnou se zadavateli hrnout nabídky. Zbývá už jen vybrat si tu nejvýhodnější. Prakticky jen zákazníkům radíme zadat do poptávky žádost o specifikaci i dalších relevantních ukazatelů pro rozhodnutí: ceny, dodacích podmínek a servisu,“ vypočítal Predrag Dukič.
Nabízející na tržišti dokážou bez problémů zprostředkovat nákup veškerých komodit. Trendem měsíce června se však stávají vyloženě letní záležitosti. A to počínaje židlemi přes grily, pergoly, zahradní nábytek, vodovodní baterie nebo klimatizace až po matrace pro zdravé spaní.
Ceny na tržišti se navíc mění poměrně rychle. „Jde o internetové obchodování, které je živé a reálné. To znamená, že vývoj cen kopíruje vývoj na trhu. Jen jsou změny dynamičtější díky rychlosti a snadnosti obchodování. Výkyvy cen jsou tak samozřejmě podřízeny poptávce a sezonností. Zřejmý a dlouhodobý pokles cen je například nejvíc vidět u domácích spotřebičů a další elektroniky,“ uzavřel Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.
Výhoda internetového obchodování spočívá i v jednoduchém kontaktování zahraničních partnerů. Klient si díky tomu z přehledného systému vybere maximálně vyhovující zakázku. V tuto chvíli jsou nejčastěji využívanými lokalitami země Evropské unie. Největší počet poptávek registruje B2B tržiště ABC Českého Hospodářství ze zemí, jako je Francie, Německo a Španělsko. Velmi dobře touto formou funguje i obchod s Velkou Británií nebo Ruskem.