9 z 10 Čechů už nakupuje na internetu, nejvíc oblečení
4. 11. 2010 – 12:59 | Věda a technika | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
S nakupováním na internetu má zkušenosti už 90 procent dospělých Čechů. Jak vyplývá z průzkumu GE Money Bank, o kterém informovala ve čtvrtek, na internetu je nejoblíbenější platba dobírkou.
Z průzkumu také vyplynulo, že každý čtvrtý respondent ve věku 18 až 65 let na internetu nakupuje alespoň jednou měsíčně. Nejčastější za online nákupy lidé platí dobírkou (65 procent), platbou převodem (59 procent) nebo hotově při převzetí (54 procent). Debetní kartu pro uhrazení nakoupeného zboží používá 14 procent oslovených, kreditní kartu pak šest procent respondentů.
Klíčovým důvodem, proč lidé preferují platbu dobírkou a platbu v hotovosti při převzetí zboží je pocit jistoty, že zboží bude doručeno. Platby převodem nebo platební kartou lidé využívají kvůli jejich jednoduchosti a rychlosti. „Nejen s ohledem na jednoduchost, ale především díky vysokých standardům zabezpečení, čeká využívání platebních karet pro internetové nákupy velký boom,“ prorokovala Jarmila Kowolowská, manažerka kreditních karet GE Money Bank.
Průzkum banky také odhalil zajímavé změny ve způsobu, jak lidé internet využívají pro nákupy. Zatímco mladí častěji vybírají a nakupují přímo na internetu, lidé ve věku 30 až 39 let internet používají pouze pro samotnou koupi zboží. Výběr konkrétního produktu probíhá v kamenném obchodě. Pro starší Čechy ve věku 50 až 65 let je zase typické vyhlédnout si zboží na internetu, ale samotný nákup raději provedou v klasické prodejně.
Na internetu Češi nejčastěji nakupují oblečení (36 procent), knihy (28 procent), vstupenky (27 procent), bílé zboží, dále pak výpočetní techniku, mobilní telefony, hračky a počítačové hry.
-Libor Popela,Mediafax
Kam dál?
- Tesco bude v Česku prodávat přes internet
- Češi platí více přes internet, ve srovnání s Evropou jsou stále pozadu