8 z 10 e-shopů pro svůj růst využívá rady odborníků
5. 4. 2022 – 12:23 | Komerční sdělení | Inzerce
Češi si mohli v loňském roce vybírat z nabídky 50 985 e-shopů. Jako největší výhody online nakupování zákazníci uvádějí úsporu času a možnost objednání kdykoli. Faktu, že je Česko v evropském měřítku e-shopová velmoc, na maximum využívají i e-shopy a růst firmy nenechávají náhodě.
Řada podnikatelů si uvědomila, že podnikat online a mít e-shop se vyplácí, a to třeba i současně s kamennou prodejnou. „České e-shopy v roce 2021 rostly v obratu o čtvrtinu na necelých 45 miliard korun. To je rychleji než celý trh, který se zvětšil o zhruba jedenáct procent na 218 miliard korun,“ říká Samuel Huba, CEO společnosti Shoptet.
Spousta e-shopů během covidu zaznamenala raketový růst, leckdy se přitom jejich majitelé potýkali s nedostatkem pracovníků, řešili projektové a finanční řízení nebo skladové zásoby. 80 % oslovených e-shopů proto podle Shoptetu využívá specialistů, kteří mohou poradit a doporučit řešení v různých oblastech online podnikání, od vzhledu e-shopu přes výkonnější reklamy až po růst a expanzi na další trhy.
Aby firma rostla rychle a přitom zdravě
Kde ale najít správného specialistu? Jednou z akcí, kde se potkávají úspěšní i začínající podnikatelé, je Reshoper, největší e-commerce veletrh u nás, kam může kdokoli dorazit zdarma. Koná se už ve středu 13. dubna v PVA Expo Praha Letňany. A je skvělým místem, kde oslovit odborníky nebo vyslechnout přednášky se spoustou příkladů z praxe.
Reshoper je ideální na networking, dá se tu získat až 4000 kontaktů. Na veletrhu bude mít stánky více než 100 firem. Připravena je i Poradenská zóna, kde lze zdarma položit dotaz komukoli ze 13 odborníků. Každý, koho zajímá online podnikání, se může zeptat na cokoli ohledně výkonu PPC kampaní, práva v e-commerce, marketingových strategií nebo nástrojů aj. Chybět nebude ani partnerské pódium, kde lze po celý den vybírat z případových studií i představení produktových novinek. To je příležitost, kterou by bylo škoda promeškat.
Jak zvládnout o 50 % objednávek navíc?
Pokud má byznys růst, je ideální vzít si na spolupráci někoho, kdo už si tímto prošel a ví, jak vybudovat silné základy firmy, ať už se jedná o procesy, projektové řízení, práci s financemi, o marketing nebo sklad a jeho optimalizaci. Na těchto základech pak firma může stavět a díky tomu růst mnohem lépe, rychleji a bezpečněji.
„V určité fázi růstu e-shopu je potřeba se zastavit a zamyslet se, zda je firma připravena na další růst, zda to vůbec zvládne. Je nezbytné položit si otázky: Co se s naší firmou stane, pokud budeme mít o 20 % objednávek navíc? O 50 %? O 100 %? Pěkným příkladem z praxe je růst e-shopu Cistedrevo.cz, kde jsme spolupráci zahájili před 3 roky. Začali jsme zpřehledněním práce a lepším plánováním. Proběhlo uživatelské testování webu a zapracování připomínek vývojářem. Výsledkem bylo zvýšení konverzního poměru a také vyšší návštěvnost, jelikož jsme zároveň řešili SEO. Následovaly revize marketingové strategie a přípravy na redesign webu. Oproti začátku spolupráce má firma několikanásobný nárůst obratu, pořád rostou a stojí na pevných základech,“ říká Jan Kvasnička, odborník na UX a zvyšování konverzního poměru. Je jedním ze 13 specialistů, který bude k dispozici v Poradenské zóně Reshoperu.
Vaši firmu kupředu posune i několik správně položených otázek. Kolikrát to není o tom znát správné odpovědi, ale umět se správně zeptat. Využít poradce na konferenci Reshoper je skvělá příležitost, ohledně otázky buďte co nejkonkrétnější, i 5 minut času specialisty vám může otevřít oči.
A to platí i v případě výkonnostní reklamy. V momentě, kdy chce být e-shop lepší než konkurence, je důležité vsadit na specialistu. Jaké zkušenosti by měl mít?
„Nastavit a spustit PPC reklamu ve vyhledávání na Googlu nebo na Seznamu zvládne s určitou dávkou píle a učení každý, ovládání reklamního systému není zas tak těžké. Co je už složitější, a je potřeba mít k tomu know-how a zkušenosti specialisty, je strategie, analýza dat a na jejich základě pokročilá optimalizace, objevování nových příležitostí a samozřejmě nastavení automatizace,“ přibližuje PPC specialistka Petra Větrovská.
Dobře pojatá spolupráce přitom může pokrýt nejen náklady na specialistu, ale přinést i růst a další zisk. „To se nám povedlo například u úzce specializovaného e-shopu na kvalitní české péřové spacáky a bundy Patizon.com, kde se podařilo výrazně zvýšit efektivitu a dosáhnout růstu tržeb z PPC reklamy bez vyšších investic. Není tolik důležité, kolik vás PPC specialista stojí, ale kolik peněz vám dokáže přinést. A to se dá celkem snadno změřit,“ doplňuje Petra, která bude v Poradenské zóně Reshoperu připravena zodpovědět dotazy kolem zvýšení výkonu PPC kampaní nebo kolem jejich auditu.
Jak předběhnout konkurenci? Začněte na Reshoperu
Akci si nenechá ujít nikdo, koho zajímá, jak s e-shopem expandovat, jak prorazit ve světě konkurence, jak zvýšit zisky nebo jak vytvářet úspěšné marketingové kampaně. Řeč přijde také na marketplaces nebo marketingové nástroje. O své know-how se podělí přední české i zahraniční firmy, které podnikají v nejrůznějších oblastech e-commerce. Tak si zapište středu 13. dubna 2022 a přijeďte do pražských Letňan na Reshoper.