Škoda Fabia RS se představuje
2. 3. 2010 – 14:05 | Auto-moto | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Dravé modely Fabia RS a Fabia Combi RS představuje Škoda Auto na mezinárodním autosalonu v Ženevě. bě sériové verze RS, jsou poprvé osazeny čtyřválcovým benzinovým motorem s dvojitým přeplňováním.
Při objemu 1,4 litru dosahují výkonu až 132 kW (180 k). Kombinace kompresoru a turbodmychadla umožňuje plynulý a agresivní nárůst výkonu motoru. Maximální rychlost 224 km/h (u verze Combi 226 km/h) a zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 7,3 sekund pro obě varianty zaručují sportovní svezení. Se spotřebou 6,4 l/100 km nabízí Fabia RS vysoký výkon, při současném maximálním využití paliva a hospodárnosti provozu.
Čtěte také: Škoda Fabia i Roomster zlevnily, přibyla další verze Scouta
Škodovky RS navážou na stoletou tradici v motorsportu
Modelové vozy škoda RS jsou logickou návazností na více než 100-letou tradici v oblasti motorsportu. První vozy budou zákazníkům na domácím trhu k dispozici od 2. poloviny roku 2010“, uvedl Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu.
Škoda Fabia RS se sportovní výbavou
Obě sportovní verze zaujmou designem předního nárazníku a integrovaných mlhových světlometů. Ty mohou být na přání vybaveny Corner funkcí, nebo jsou na jejich pozici umístěna světla pro denní svícení na bázi LED diod. Sportovní geny v portfoliu modelové řady Fabia podtrhují 17" kola Gigaro z lehké slitiny vyvinutá speciálně pro RS, červeně lakované brzdové třmeny nebo tónovaná skla. Zádi dominuje nový nárazník s difuzorem a dvojitá koncovka výfuku. Vedle jednobarevného provedení modelu bude nová Fabia RS nabízena s možností barevných kombinací některých prvků vozu. Střecha, střešní spoiler a litá kola budou u verze hatchback, v závislosti na barvě vozu, k dispozici ve třech různých odstínech: volit lze mezi černým, bílým a stříbrným barveným provedením.
Sportovní podvozek spolu s asistenčními systémy ESP, ABS, ASR, naladěnými na vysoké jízdní výkony, zaručuje bezpečnou avšak dynamickou jízdu. Nově přibyla funkce XDS, která při průjezdu zatáčkou elektronicky přibrzdí přední vnitřní kolo, což má za následek zvýšení točivého momentu na vnějším předním kole. Otáčivý moment, který tím vzniká, dává vozu vysokou agilitu při průjezdu zatáčkou. Kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách a asistent rozjezdu do kopce se dodávají standardně a zvyšují nejen komfort, ale i bezpečnost posádky.
Interiér Škoda Fabia RS
V interiéru nabízí Fabia RS a Fabia Combi RS výškově nastavitelná sportovní sedadla s logem RS na opěradle. Tříramenný kožený sportovní volant se na přání dodává i v multifunkční verzi s ovládacími prvky (pádly) řazení sedmistupňové automatické převodovky DSG. Čistotu designu vnitřního prostoru podtrhuje přístrojová deska v odstínu Onyx a pedály z ušlechtilé oceli opatřené protiskluzovými plochami.
V návaznosti na design vozu Fabia RS připravila Škoda pozměněný vzhled i pro svůj rallye vůz Fabia S2000. Dle nových regulí FIA pro kategorii Super 2000 došlo k rozšíření vozu na 1820 mm, modifikována byla rovněž oblast sacího a výfukového systému motoru.
Kam dál?
- Škoda Fabia a Roomster dostanou novou tvář i motory, podívejte se
- Dovoz ojetých aut už neletí, nastaly změny na automobilovém trhu
- Volkswagen Up! Lite - auto se spotřebou 2,5 litru půjde do výroby