Pozor na Český mincovní obchod, varuje dTest
15. 10. 2012 – 20:35 | Spotřebitelé | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Zasílání nevyžádaných zásilek, nedostatečné obchodní podmínky a nekorektní ustanovení jsou jen částí prohřešků této společnosti. Alespoň na to si v poradně časopisu dTest často stěžují spotřebitelé u Českého mincovního obchodu.
„Po objednání první zásilky automaticky zařazují zákazníky do odběru dalších mincí v rámci takzvaného sběratelského servisu, pokud ovšem zákazníci výslovně neuvedou, že další zboží nechtějí. Avšak informace o sběratelském servisu se ukrývají na vnitřní straně obálky, kde by je průměrný spotřebitel nehledal,“ říká vedoucí právní poradny časopisu dTest Lukáš Zelený a doplňuje: “Postup společnosti často připomíná podstatu klamavé praktiky, neboť vytváří dojem, že výrobek bude nabízen pouze po omezenou dobu s cílem přimět spotřebitele k okamžitému rozhodnutí.“ Mezi další nešvary, které společnost provázejí, patří nedostatečné informování o odpovědnosti za vady.
Český mincovní obchod je švýcarská společnost, která ve svých obchodních podmínkách odkazuje na německý právní řád i tamější soudy a vytváří tak dojem, že v případě sporu vynaloží zklamaný zákazník nemalé peníze za soudní spory v zahraničí. Lukáš Zelený ale uvádí na pravou míru: „Spotřebitelé se nemusí bát, že by se soudili mimo území České republiky. I případná dohoda o změně příslušnosti soudu by byla v tomto případě považována za neplatnou.“
„Spotřebitelé se mohou obrátit na telefonickou poradnu dTest 299 149 009,“ uvádí Zelený. V případě, že spotřebitelé již odeslali objednávku a nepřečetli si, že se zavazují k dalšímu odběru, je možné ukončit sběratelský servis. Pokud si spotřebitelé žádné mince neobjednali, mohou zdarma využít vzory „Odmítnutí zasílání neobjednaného zboží“ a „Žádost o odstranění osobních údajů z databáze“, které jsou k dispozici na www.dtest.cz/mince