Jak správně reklamovat dovolenou? Máte kratší dobu, než loni
29. 7. 2014 – 15:44 | Spotřebitelé | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Nový občanský zákoník přinesl řadu změn i v případech, kdy zákazníci reklamují služby poskytované cestovními kancelářemi. Zásadní změnou je především zkrácení lhůty, po kterou můžete uplatnit reklamaci, a to ze tří na jeden měsíc po skončení zájezdu. Vady je navíc třeba reklamovat hned na místě. Nově můžete také požadovat náhradu za ztrátu radosti z dovolené.
Jestliže dovolená neprobíhá tak, jak by měla, a rozchází se ujištění cestovní kanceláře nebo očekávání zákazníka s realitou, je především třeba řešit vše ihned na místě. Rozhodně nelze doporučit zapisování vad do deníčku a chytání švábů do krabičky od sirek. Každou vadu zájezdu je totiž podle zákona třeba vytknout bez zbytečného odkladu. Pořadatel musí neprodleně zajistit nápravu, a pokud to neudělá ani v přiměřené lhůtě, můžete si nápravu zajistit sami a náklady pak musí proplatit pořadatel.
- Vše řešte na místě, bez zbytečného odkladu. V případě sporu by vám jinak soud nemusel přiznat finanční kompenzaci.
- Cestovní kancelář se musí postarat o pokračování zájezdu i za cenu nižší kvality služeb, přičemž rozdíl v ceně se zákazníkovi vrací. Naopak vyšší standard hradí vždy cestovní kancelář ze svého.
- Není-li možné vadu odstranit nebo už na to není čas (například chybí-li slibovaný bazén), zbývá právo na finanční kompenzaci.
- Veškeré vytýkané nedostatky je nutné nějakým způsobem doložit. Pořiďte fotografie, vyžádejte si písemný doklad od personálu hotelu či dopravce. Jako důkaz může posloužit také svědectví dalších účastníků zájezdu.
- Nejzazší lhůta pro uplatnění práva na slevu je jeden měsíc od skončení zájezdu, dříve to byly tři měsíce. Počítá se, i když reklamaci s požadavkem na slevu uplatníte u zprostředkovatele vašeho zájezdu. Cestovní kancelář musí reklamaci vyřídit nejpozději do 30 kalendářních dnů.