Hypermarkety v Česku získávají zákazníky na úkor supermarketů
26. 6. 2009 – 9:26 | Životní styl | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Již více než dvě pětiny (43 %) českých domácností uvádí jako své hlavní nákupní místo hypermarket a necelá čtvrtina diskontní prodejnu (23 %). Naopak jen 16 % domácností uvádí jako své hlavní nákupní místo potravin a základního nepotravinářského zboží menší prodejnu (malou samoobsluhu nebo pultovou prodejnu) a dalších 16 % supermarket. Diskonty mají přitom lepší pozici spíše v Čechách, malé samoobsluhy zase na Moravě. Vyplývá to z průzkumu Incoma GFK.
Největší podíl českých domácností podle výzkumu SUPERMARKET & DISKONT 2009 společnosti INCOMA GfK utratí nejvíce za potraviny – stejně jako loni - v hypermarketu Kaufland. Největší nárůst podílu na hlavním nákupním místě potravin letos zaznamenal řetězec Tesco, následovaný diskontem Penny Market.
- Kaufland začal konečně přijímat platební karty
Nejvíce pravidelných zákazníků (tj. zákazníků, kteří v dané prodejně nakupují alespoň jednou za týden) má Kaufland, Penny Market, Lidl, Albert a Jednota.