Delvita se mění na billy, jak moc o tom lidé vědí?
14. 4. 2008 – 2:00 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
V dubnu 2007 Evropská komise schválila transakci v hodnotě 100 milionů EUR mezi REWE Group Austria/Eurobilla a Delhaize.
Billa tak v ČR převzala 97 supermarketů, zahájila rebranding a remodeling původních Delvita prodejen a navýšila tak počet Billa jednotek na 180. Se změnou tváře bývalých prodejen Delvita začala BILLA ihned po převzetí. Jako první přišly na řadu prodejny Delvita v Praze a v těch oblastech, kde dosud BILLA ještě nepůsobila. Opatření související se změnou značky včetně zavádění nových výpočetních systémů jsou plánována do konce roku 2008.
A do jaké míry se mezi spotřebiteli o změně ví? Jak převzetí Delvity Billou vnímají samotní spotřebitelé?
Třetina obyvatel České republiky starších 15ti let vnímá jako nástupce Delvity právě společnost Billa. Přehled v tomto tématu mají spíše hospodyně-ženy – (36%) oproti mužům (26% uvádí Billu jako současného provozovatele supermarketů Delvita). Čím vyšší příjem respondenta resp. domácnosti, tím vyšší přehled o této změně na maloobchodním trhu (57% lidí s příjmem do 15.000,– Kč neví, kdo v současnosti provozuje prodejny Delvita, 27% uvádí Billu; ve skupině s příjmem nad 35.000,– Kč to je 42% těch, kteří neví a 35% jmenujících Billu).
Převzetí Billou je skutečně patrnější u pražských prodejen (16) respektive Pražané tuto změnu zaregistrovali, oproti obyvatelům ostatních regionů, mnohem častěji (67%). Mimo Prahu je povědomí o převzetí Delvity Billou výrazně nižší (28% Čechy resp. 25% Morava).
Mezi dalšími jmenovanými maloobchodními řetězci – coby nástupci Delvity byly jmenovány:
Ahold (Albert 7% resp.Hypernova 3%), Tesco 3%, Globus 2%, ostatní řetězce Plus, Lidl, Penny Market, resp. dokonce už na českém trhu nepůsobící Julius Meinl byly jmenovány 1% nebo méně respondenty.
Factum